ABSTRACK RADIO SHOW 10-12-18 - MIGREN interjú

2011.01.13. 14:35 | abstrack | Szólj hozzá!

Migren aka Rapidflash 2010. december 18-án a Nugen FM Absrack Radio Show-ban vendégeskedik, erre az alkalomra készítettünk vele egy interjút. Ő is azon tehetséges magyar producerek közé tartozik, akik zenei produktumaikkal méltán vívták ki az „innovatív” és „izgalmas” jelzőket. Általam eddig hallott live produkciói a stílusok kifejezetten széles skáláján mozogtak, minden pillanatában jelen kellett lenni hallgatóként, nehogy lemaradjunk egy-egy érdekes hangról. 

 

Üdvözöllek! Amikor ezt az interjút elkezdtem összeállítani, az a kérdés jutott eszembe elsőként, hogy választott művészneveid, nevezetesen a „Migren”, illetve a „Rapidflash” alteregó honnan eredeztethetők? Szeretném, ha azt is elmagyaráznád, hogy miért van szükség két névre és ezek milyen művészi hajlamokat fémjeleznek.

 

Sziasztok! Tizenkét éves koromtól „tipikus migrén”-ben szenvedek, úgyhogy ez volt a legkézenfekvőbb ötlet a művésznév kiválasztásakor.
Elég jól el is voltam ezzel a nickel amíg el nem kezdtem gyökeresen más vonalon is írogatni, ezért jobbnak láttam egy alteregó létrehozását. A rapidflash név inkább egyszerübb „igénytelenebb”, partysabb muzsikát takar, a migrénes vonal nyugodtabb, gondolkodósabb cuccokat.
 
Mi volt az-az első komoly motívum, vagy hatás életed során, ami arra ösztönzött, hogy zenék írásával kezdj foglalkozni? Mi az, ami ma is mozgásban tart?
 
92-93 környékén kezdtem bulikba járni. akkoriban még havonta max 1 nagyobb esemény volt itthon, amire érdemes volt elnézni. Mayday party a Petőficsarnokban, a híres (hírhedt) Patex, vagy a Supersonic Technikum, ami szóba jött anno. Akinek ismerősek ezek a helyek tudja miről beszélek. :) A kistermekben játszott zenék keltették fel a legjobban az érdeklődésemet és indítottak el a zeneírás rögös útján.
Hogy mi az ami, ma is mozgásban tart? Talán a basszus lüktetése a melkasomban, amit nem tudok nélkülözni azóta sem.
 
Kicsit beszélj nekünk arról, hogy mely kiadóknál jelentetted meg műveidet eddig, milyen megjelenések várhatók a közeljövőben, továbbá érdekelne az is, hogy ha rajtad múlna, melyik nagy presztizsű címkénél adnál ki mondjuk egy albumot a legszívesebben.
 A kiadók egy nagyon érdekes téma nálam. Nem szoktam demókat küldözgetni. Nem kiadásra írom a zenéimet, hanem inkább az érzéseimet viszem át a muzsikáimba. Én inkább a lájvokban teljesedek ki és ezekre gyúrok jobban, mint egy szerzői album elkészítésére. Élvezettel találom ki a koncepciót, a felépítést és a hangzást, egy-egy fellépésemre. Ami megjelenésem van az mind felkérés és a közeljövőben se hiszem, hogy házalok majd a zenéimmel.

Jelentek meg dolgaim a Two B Music-nál, a  Freaky house-nál, Schall-nál, 03 records-nál és jövőre jön a Temp-nél is egy album. 

Jelentek meg dolgaim a Two B Music-nál, a  Freaky house-nál, Schall-nál, 03 records-nál és jövőre jön a Temp-nél is egy album.
 
 Sok producernél tapasztalható, hogy lemezlovasként kezdték a szakmát, majd átnyergeltek producernek. Nálad – ha jól tudom – nem volt ilyen előzmény. Érzed-e ennek bármilyen hatását, akár pozitívat, akár negatívat a jelenlegi zenei munkásságod felépítésében? Miként értékeled a dj-k szerepét a zenék – és szűkebben az elektronikus zenei művek terjesztésében?
Nagyon megérzem, mivel egyáltalán nem vagyok képben stílusokkal, előadókkal, track címekkel. Nálam a zeneírás volt az első és nem is érdekelt soha a djzés. Néha a fellépéseimben használok külön trackeket, amiket egymásra húzok, de ebben ki is merül minden jártasságom a mixelésben.
Nagyon meghatározó a djk szerepe a zenei scénában, de úgy érzem nagyon felhígult a paletta. Az mp3 zenészeket nem bírom, viszont az innovatívabb, kreatívabb djk, pl Chris Plastic, (hogy csak egyet említsek,) nagyon közel állnak a szívemhez.
 
Milyen eszköztárral rendelkezel – a szó fizikai értelmében, és mik azok a hangzásbeli sajátosságok, amelyektől zenéd össze nem téveszthető senki máséval?
 
Hosszú idő alatt találtam meg azokat a dolgokat, amikkel a legegyszerűbben tudom az érzéseimet zenévé alakítani. Hostnak az Ableton Live programot használom, és e köré épül minden. Az alap mindig NI Reaktora. Hatalmas tárháza a lehetőségeknek, ha rááll az ember keze. Használok Samplékat, amik 90%-át magam készítem, vagy reaktorral, vagy most már egy Zoom H1-es segítségével. Effektek terén is inkább reaktor, illetve nagyon szeretem még a live saját dolgait. A „dallamokhoz”, vagy Omnisphere, vagy most már nagy örömömre egy Roland SH-01 hangja szolgál. Kontrollerként egy Behringer BCR2000 és egy Korg Nano Pad segíti a munkámat, illetve a fellépéseimet.
Ezek összessége az ami szerintem meghatározza a hangzásvilágomat.
Ha tanácsot kéne adnod fiatal, kezdő producerpalántáknak, mi lenne az az „egyszeregy”, amiből kiindulhatnak, mik azok a legfőbb elvek, amiket soha nem hagyhatnak figyelmen kívül, ha jó zenét akarnak csinálni?
 
A legfontosabb szerintem, hogy olyan szoftot, vagy  hardvert használjanak, ami kézre áll nekik, és ne olyat, amit x-y használ, vagy a józsi aztmondta, hogy az profi, vagy gagyiminőségű. Nem attól lesz valaki jó producer, hogy mit használsz, hanem, hogy hogyan használja azt, ami a rendelkezésére áll! Nagy hiba szokott még lenni, hogy a kezdő zeneszerkesztők loopokat gyártanak, vagy sokat szórakoznak a hangzáson a műveik befejezése előtt, ahelyett, hogy kész trackeket írnának.
„Egyebet nemtudok, kérem kapcsolja ki!”
 
Mostanában népszerű faggatni az elektronikus zenei szcénában mozgó előadókat, dj-ket, producereket arról, hogy mit gondolnak a magyarországi viszonyokról. Véleményed szerint merre haladnak a dolgok kis hazánkban kiadványok, zenei ötletek, rendezvények, illetve a tömegek kiszolgálása vs. underground terén?
 
A külföldi és hazai fellépéseim aránya egyenesen arányos, ami sokat elmond a magyar helyzetről...
Hogy hova haladunk?...inkább Voksán Virágot kérdezd, ő van benne a zenei biznicben...
Az undergroundnak pedig véleményem szerint meg is kell maradnia a „kistermekben”, hiszen pont ezért szeretjük.
 
 Tudjuk, hogy választott hivatásodként a sport-, azon belül a fitnesz ágazatban tevékenykedsz. Hogy tudod összeegyeztetni ezt a zenéléssel? Nyilván látsz a sport és a producerkedés között párhuzamosságokat, ha mást nem is, mint azt, hogy a sikerek érdekében sok energiát kell mindkettőbe előzetesen beletenni, és a biztos siker még akkor sem garantált. Az egyik területen szerzett tapasztalatok, képességek álláspontod szerint szolgálhatják-e a másik terület sikerességét?
 
Nagyon örülök a kérdésednek. Hatalmas a hasonlóság az edzősködés, és a producerkedés között.
Nagyon telitett a piac, és rendkívül felhígult mára mindkét „szakma”. Itt is igaz, hogy aki sokat van a médiában, az nem feltétlenül tehetséges, vagy érti is a munkáját. A honorárium is hasonló, külföld vs. Hungarisztán viszonylatban.
 
Lehet, hogy furcsa lesz a kérdés, de érdekelne, hogy hivatásod, és ebből fakadó, - hogy úgy mondjam testalkatod miatt nem szembesülsz-e néhanapján előítéletekkel sokszor a magukat túlzottan is intellektuálisnak, érzékenynek tituláló nagyon földalatti művészközegtől?
 Camea előtt játszottam egyszer a Flexben, és a buli után így kezdte a beszélgetést:„-Á Te voltál aki előttem játszott, ugye? -Igen.  -Megismertelek a nagy karodról.” Amúgy abszolult nem vagyok nagydarab, maximum sportos, de elég sok az előítélet még így is.
 
Végezetül mondj nekünk néhány szót, hogy hol hallhat az értő közönség legközelebb egy Migren, ne adj isten egy Rapidflash szettet? Mik azok a színvonalas zenei csoportosulások, projektek, amik manapság lázba hoznak, ahol szívesen megmutatnád magad?
A fellépésekkel is úgy vagyok, mint a megjelenésekkel, ha hívnak örülök neki és szívesen elmegyek bárhova, de nem nagyon promotálom saját magam, hogy itt, vagy ott felléphessek. Szeretnék megmaradni underground producernek. Magamuráék viszik nálam a prímet, velük szívesen mozgolódnék, akár közös projekt keretében is.
 
Köszönjük az interjút!
 
 Én köszönöm a megtiszteltetést! Sziasztok!
 
 
Riportot készítette: Fiba(SRS)

 

 

Címkék: radio show vendég

A bejegyzés trackback címe:

http://abstrack.blog.hu/api/trackback/id/tr492581201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.